Audyty sklepów internetowych obejmują wiele aspektów ich wykonania, użyteczności i funkcjonalności. Skierowane są nie tylko do osób, które chciałyby pozycjonować swój sklep internetowy, ale także do właścicieli sklepów, którzy chcieliby sprawdzić użyteczność swojego sklepu oraz poprawność jego działania.

Przeprowadzony audyt pozwala znaleźć słabe strony sklepu internetowego oraz wskazać drogę ich wyeliminowania. Audyt pomaga w rozwijaniu sklepu, jest podstawą do prowadzenia pozycjonowania.

Na czym polega audyt sklepu internetowego?

Audyt sklepu internetowego polega na weryfikacji sklepu pod kątem wymogów SEO oraz UX. W trakcie audytu badane są m.in. jego technikalia, zawartość treści, linki przychodzące czy dostosowanie sklepu do urządzeń mobilnych – w zależności od wybranej opcji.

Celem audytu sklepu internetowego jest znalezienie słabych stron witryny oraz drogi do ich wyeliminowania, czego konsekwencją jest poprawienie widoczności sklepu w wynikach wyszukiwania Google, zwiększenie ruchu oraz wzrost sprzedaży.

    Kiedy warto przeprowadzić audyt sklepu?

    • uruchamiasz nowy sklep internetowy i potrzebujesz sprawdzić jego wykonanie pod kątem SEO i UX,
    • masz już długo działający sklep internetowy i chcesz sprawdzić czy mimo upływu czasu jego SEO i UX nadal są „w formie”,
    • masz działający sklep internetowy ale Twoja sprzedaż, ruch na stronie lub wyniki w Google zaczynają spadać – potrzebujesz sprawdzić co może być tego przyczyną,
    • planujesz rozpocząć pozycjonowanie swojego sklepu internetowego i chcesz sprawdzić, czy jego optymalizacja jest dobrze wykonana, a pieniądze przeznaczone na pozycjonowanie nie będą zmarnowane przez złą budowę sklepu.

    Co obejmuje audyt sklepu internetowego?

    W zależności od wybranego zakresu działań oferujemy przede wszystkim audyty off page, audyty on page, audyty konkurencji oraz audyty UX. Na każdy z oferowanych pakietów składa się szereg prac, które wykonujemy aby przeprowadzona analiza była kompletna i użyteczna dla klienta. Efektem przeprowadzonego audytu zawsze jest kompleksowy raport wraz z wytycznymi, które po wdrożeniu w sklepie mogą przynieść wymierne efekty w postaci zwiększenia użyteczności, ruchu oraz sprzedaży.

    Jakich narzędzi używamy?

    Do przeprowadzenia kompleksowych audytów wykorzystujemy szereg płatnych oraz bezpłatnych narzędzi. Jeśli chciałbyś przeprowadzić audyt samodzielnie, zalecamy skorzystać z:

    • Screaming Frog – w wersji podstawowej (bezpłatnej) jest w stanie przeanalizować dla nas do 500 stron serwisu. W przypadku bardzo małych stron jest to rozwiązanie wystarczające, jednak dla większych stron i sklepów internetowych wymagana będzie płatna wersja. Screaming Frog służy nam do technicznej analizy najważniejszych elementów strony. W połączeniu z API Google Page Speed Isnight jest w stanie pomóc nam wykryć najsłabsze strony pod kątem szybkości ich działania. Screaming Frog pomaga nam zrozumieć to, co widzi robot Google, analizuje strukturę linków oraz kod strony.
    • Google Search Console – bezpłatne narzędzie udostępniane przez Google wskazujące błędy w indeksowaniu, błędy w wersji mobilnej oraz pozwalający przeprowadzić audyt widoczności w Google.
    • Google Analytics – kolejne bezpłatne narzędzie udostępniane przez Google, mierzące ruch na stronie. Pozwala na przeprowadzenie audytu źródeł ruchu, czasu spędzonego na stronie, współczynnika konwersji czy źródeł transakcji.
    • Senuto – płatne rozwiązanie, które pozwala na przeprowadzenie analizy słów kluczowych sklepu oraz konkurencji.
    • Surfer SEO – bardzo dobre, płatne narzędzie (choć istnieje wersja darmowa, nie polecamy jej do przeprowadzenia profesjonalnego audytu sklepu ze względu na bardzo ograniczone możliwości) umożliwiające przeprowadzenie analizy stron w SERP a także analizy słów kluczowych.
    • Ahrefs i Majestic SEO – płatne narzędzia umożliwiające sprawdzenie linków prowadzących do strony. Ważne – jeżeli chcemy sprawdzić wyłącznie linki prowadzące do naszego sklepu internetowego, Ahrefs umożliwia nam przeprowadzenie takiego audytu za darmo, ale tylko jeżeli połączymy nasz projekt dodany w Ahrefs z naszą domenę w Google Search Console.
    • Sitebulb – płatne narzędzie do przeprowadzenia zaawansowanego audytu technicznego strony.

    Jak długo trwa audyt sklepu?

    Wszystko zależy od tego, który rodzaj audytu wybierzesz oraz jak duży posiadasz sklep. Zazwyczaj audyt SEO trwa od 7 do 21 dni, natomiast audyt UX od 14 do 30 dni. Wszystkie terminy ustalane są indywidualnie.

    Czy otrzymam raport z audytu?

    Oczywiście, raport to najważniejszy element całego audytu. Na jego zakończenie otrzymasz od nas dokładnie opracowany raport, który pomoże Ci zrozumieć przeprowadzone prace. Raport ten będziesz mógł również przekazać bezpośrednio do swoich pracowników i współpracowników: webmastera, programisty, grafika, osoby zajmującej się contentem czy produktami. Znajdą się w nim nie tylko dane z przeprowadzonych przez nas analiz, ale także konkretne wytyczne, które będziesz mógł szybko wdrożyć w swoim sklepie aby otrzymać satysfakcjonujące Cię wyniki: poprawę widoczności, wzrost ruchu czy sprzedaży.

    Czy możliwe jest omówienie audytu?

    Oczywiście, po przeprowadzeniu audytu umówimy się na rozmowę, w której udostępnimy Ci ekran i po kolei omówimy wyniki przeprowadzonego audytu. Jeśli będziesz miał pytania, przygotuj je na spotkanie – na wszystko odpowiemy. Po spotkaniu nadal będziesz mógł mailowo dopytać o nurtujące Cię elementy.

    Czy możemy wdrożyć rekomendacje z audytu?

    Tak, jednak jest to odrębna usługa. Koszt optymalizacji serwisu zależny jest od bardzo wielu czynników, w tym oczywiście zakresu prac, typu serwisu, wielkości, systemu na którym działa (czy jest to SaaS, czy Open Source oraz jaki). Zalecamy jednak aby zmiany były zawsze wprowadzane po stronie klienta przez programistę, który współtworzy sklep bądź się nim opiekuje.

    Ile kosztuje audyt sklepu?

    Koszt audytu sklepu internetowego uzależniony jest od jego typu, zakresu oraz wielkości sklepu, który będzie podlegał audytowi. Każdy pakiet możemy dostosować do indywidualnych potrzeb konkretnego sklepu internetowego. Pakiety możemy dowolnie łączyć i modyfikować. Wszystkie podane ceny są cenami netto.

    Audyt Off Page SEO
    już od
    1500
    Analiza profilu linków
    Ocena linków pod kątem skuteczności
    Ocena linków pod kątem bezpieczeństwa
    Ocena możliwości wystąpienia kar od Google
    Zamów
    Audyt On Page SEO
    już od
    2900
    Techniczny audyt SEO
    Audyt architektury sklepu
    Analiza contentu
    Analiza meta danych
    Zamów
    Kompleksowy audyt SEO
    już od
    4900
    Audyt Off Page SEO
    Audyt On Page SEO
    Analiza konkurencji
    Ocena potencjału słów kluczowych
    Zamów
    Analiza konkurencji
    już od
    1900
    Analiza konkurencyjnych sklepów w Google
    Analiza słów kluczowych konkurencji
    Analiza linków przychodzących konkurencji
    Analiza porównawcza sklepów
    Zamów
    Audyt UX
    już od
    3900
    Badanie heurystyczne sklepu
    Analiza nawigacji w obrębie sklepu
    Analiza najważniejszych elementów sklepu
    Analiza CTA w obrębie sklepu
    Audyt koszyka zakupowego
    Zamów