Google Webmaster Tools to obecnie jedno z najpopularniejszych i niewątpliwie najchętniej wykorzystywanych narzędzi używanych przy doborze słów kluczowych. Jednak warto pamiętać, że nie jedyne. Oprócz wielu komercyjnych i niekomercyjnych narzędzi można użyć coraz popularniejszego w Polsce serwisu społecznościowego jakim jest.. Pinterest. Zanim zaczniemy używać Pinterest’a w planowaniu trzeba pamiętać, że nie znajdziemy tutaj pomocy w zbyt wielu branżach. Przyda się nam on natomiast w takich dziedzinach jak moda, uroda, styl, architektura, flora i fauna, motoryzacja czy sport. Jeśli zatem chcemy poszukać inspiracji w tych dziedzinach to Pinterest może się okazać świetnym źródłem dodatkowej, szerokiej bazy słów. Na ich znalezienie mamy dwa sprawdzone przeze mnie sposoby.
1. Dobór słów przez autouzupełnianie
Autouzupełnianie w Pinterest nie różni się zbytnio od tego oferowanego przez Google. Zasada działania jest taka sama – kiedy zaczynamy wpisywać słowo, Pinterest zwraca nam kolejny człon, który jest chętnie wyszukiwany przez użytkowników portalu. Aby spróbować musimy zacząć wpisywać słowo, które nas interesuje a Pinterest wyświetli nam podpowiedź drugiego członu:
Resztę podpowie nam automatycznie wyszukiwarka Pinterest. Możemy próbować wpisywać różne słowa, dodawać do nich kolejne i analizować zwracane kombinacje.
2. Dobór słów poprzez nakierowanie na popularne wyszukiwania
Nakierowanie na popularne wyszukiwania, czyli mały przewodnik po popularnych zwrotach w Pintereście może zwrócić nam naprawdę ciekawe wyniki. Aby wyodrębnić takie słowa kluczowe należy najpierw wpisać interesujące nas słowo. Wówczas, jeżeli słowo jest wystarczająco popularne, poniżej pola wyszukiwania pokazują nam się sugestie.
Aby je wyodrębnić musimy najechać myszką na ich początek oraz trzymając lewy przycisk myszy zaznaczyć te podpowiedzi przeciągając w prawy dolny róg pola podpowiedzi. Następnie klikamy CTRL + C aby skopiować rekordy i wklejamy je do notatnika. Otrzymujemy wówczas taki oto wynik:
Dużo słów kluczowych powiela się z tymi, które zwraca nam Google Keyword Planner, jednak są tutaj też te unikalne i niepowtarzalne i właśnie ze względu na nie warto skorzystać z Pinteresta aby poszerzyć swój zakres słów. W tym wszystkim trzeba wciąż pamiętać o tym, że SEO musi być nastawione na użytkownika i na to, czego On w danym momencie szuka i potrzebuje – po to to w końcu robimy.
Przy obu tych zasadach należy wziąć pod uwagę rozwój Pinteresta w Polsce. Nie jest to jeszcze aż tak znane i często używane medium społecznościowe jak np. w Stanach Zjednoczonych i nie zwraca nam również aż tak wielu wyników, jednak jak pokazują najnowsze dane zainteresowanie nim stale rośnie, więc warto mieć je na uwadze podczas planowania naszych słów kluczowych, artykułów na blogi firmowe, pomysłów na nowe wpisy w innych Social Mediach, np. na Facebook’u lub działań marketingowych właśnie na Pintereście. Pomysłów jest wiele, warto je tylko wykorzystać.
Przeczytaj także: