Na rynku dostać można różne moduły umożliwiające wstawienie kodu Google Tag Managera do naszego sklepu na Prestashop 1.7. Jednak sam proces jest na tyle prosty, że przy odrobinie umiejętności możemy wykonać takie wdrożenie samodzielnie. Poniżej wyjątkowo krótka instrukcja.
Dodawanie kodu Google Tag Manager
Google Tag Manager (GTM), który musimy umieścić w kodzie naszej strony składa się z dwóch części. Pierwszą z nich musimy zgodnie z poleceniem dodać w sekcji head naszej strony, natomiast drugą część musimy dodać zaraz po rozpoczęciu sekcji body naszego sklepu.
Ścieżka do dodania pierwszego z pliku wygląda następująco:
.../themes/twojszablon/templates/_partials/head.tpl
Kod dodajemy na początku, zaraz za pierwszą sekcją {block}{/block}. Kod musimy dodać również w nowej sekcji, którą rozpoczynamy od {literal} i kończymy na {/literal}.
Ścieżka do dodania drugiego kodu wygląda następująco:
.../themes/twójszablon/templates/layouts/layout-both-columns.tpl
Kod dodajemy zaraz za sekcją <body>. Tutaj również musimy wstawić go w dodatkową sekcję rozpoczynającą się od {literal} i kończącą się na {/literal}. I gotowe.
Dziękuję, bardzo prosto wytłumaczone. Już dodane do mojego sklepu. pozdrawiam
Witam, gdzie jeszcze może być sekcja body w presta? podana ścieżka u mnie nie istnieje w 1.6
W wersji 1.6 powinno to być w folderze szablonu, np. w header.tpl. Jeśli nie będziesz mógł znaleźć napisz do mnie, sprawdzę to i wstawię
w google wprowadziłem zapytanie „google tag manager Prestashop” myślałem, że znajdę moduł do prestashop a tu proste info gdzie wkleić kod, wielkie dzięki
no sam tag, można tak dodać, a co z datalayers? Tak dodany tag nie zliczy konwersji zakupowej, remarketingu, czy danych sprzedażowych w pixelu facebooka niestety 🙁
Drogie Koszulki Lwówek, to już jest temat na zupełnie inny artykuł 🙂
Super poradnik, fajnie że ktoś rozwiązał taki problem, pozdrawiam i życzę samych sukcesów GreenWeb 🙂